Інформація про стан водних ресурсів на території громади.
Загальна площа території Дзвиняцької територіальної громади становить 8043 га, з яких 41 га - це водні ресурси, які складаються переважно з поверхневих вод, основним джерелом яких є річки.
Однією з найбільших є річка Саджавка, яка є лівою притокою Бистриці-Солотвинської (басейн Дністра). Річка бере початок на північно-східних схилах гори Клива, що в Ґорґанах, на захід від села Космача. Тече переважно на північний схід. Впадає до Бистриці Солотвинської на захід від села Стебника.
Довжина річки 28 км, площа басейну 161 км². Долина переважно асиметрична, з підвищеними лівими і пологими правими схилами. Річище розгалужене, звивисте. Похил річки 11 м/км. Нерідко бувають повені, інколи досить руйнівні. Притоки: Велика Маскова, Матиєвець, Росенський
Найбільшою є річка Луква, яка є правою притокою Дністра (басейн Чорно
Довжина 70 км, площа басейну 368 км²[1]. У верхній та середній течії долина переважно V-подібна, нижче — трапецієподібна, завширшки від 0,2 до 1,1 км, завглибшки 30–80 м. Заплава переважно двостороння, завширшки 150—550 м. Річище звивисте, завширшки 5–15 м (максимально — 38 м), завглибшки 0,2–0,8 м. Швидкість течії від 0,1 до 0,5 м/с, переважає 0,2–0,3 м/с. Похил річки 5,6 м/км, загальне падіння 482 м. Характерні паводки.
Також на території громади наявні три пожежні водойми та озеро в с. Дзвиняч.
Ми розуміємо важливість інформування громади про стан наших водних об'єктів та про ті зусилля, які ми спільно докладаємо для їхнього збереження та поліпшення. Здійснюються візуальні огляди берегових ліній.
Розуміючи важливість збереження наших водних ресурсів у належному стані, Дзвиняцька сільська рада спільно з громадою вживає низку заходів, спрямованих на їхнє поліпшення. Серед основних напрямків нашої роботи:
· Заходи з очистки берегових ліній від сміття та побутових відходів. Ми закликаємо всіх мешканців долучатися до толок та підтримувати чистоту прибережних зон.
· Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо дбайливого використання води та відповідального поводження з відходами. Ми віримо, що підвищення екологічної свідомості є ключем до довгострокового збереження наших водних багатств.
· Впровадження заходів з благоустрою прибережних територій та облаштування зон відпочинку з урахуванням екологічних вимог. Ми прагнемо створити комфортні умови для відпочинку мешканців біля води, не завдаючи шкоди природі.
· Взаємодія з природоохоронними органами та участь у регіональних програмах, спрямованих на моніторинг та поліпшення стану водних об'єктів. Ми відкриті до співпраці та використовуємо всі доступні можливості для залучення додаткових ресурсів та експертизи.
· Здійснення контролю за дотриманням природоохоронного законодавства на території громади. Ми прагнемо запобігати незаконним діям, що можуть негативно вплинути на стан наших водних об'єктів.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води. Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:
1) розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
2) зберігання та застосування пестицидів і добрив;
3) влаштування літніх таборів для худоби;
4) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій, майданчиків для занять спортом на відкритому повітрі, об’єктів фізичної культури і спорту, які не є об’єктами нерухомості), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
5) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
6) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо;
7) випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.